ENGLISH|نقشه سایت
دانشگاه آزاد اسلامی مبارکه
 
۱۳۹۶ سه شنبه ۲ خرداد
اخبار کوتاه
سمانه‌السادات ميرطالبي
تلاش براي بهبود عملكرد از روزهاي اوليه شكل گيري رشته مديريت به عنوان اصل خدشه ناپذيري بوده است كه هرروز وارد مباحث جديدتري مي شود يكي از اين مباحث جديد مفهوم رفتار شهروندي سازماني مي باشد كه در حيطه رفتار سازماني مطرح شده است برمبناي اين مفهوم نگرش ها و رفتارهاي كاركنان عاملي در افزايش اثربخشي و كارايي عملكرد سازمان ها مي باشد مديران سازمانها بدنبال روشهايي جهت بهبود عملكرد سازمانهاي خويش مي باشند و رفتار شهروندي سازماني از طريق ترغيب كاركنان به انجام وظايفي بيش از آنچه در شرح شغل مشخص شده است در تحقق اين هدف كمك فراواني مي كند در اين مقاله بعد از ارائه تعريف كوتاهي از رفتار شهروند سازماني و ابعاد آن رويكردهاي مرتبط با اين مفهوم بيان ميشود و در ادامه به مهم ترين عوامل مؤثر بر رفتار شهروندي سازماني كه عبارتتند از : تعهد سازماني، رضايت شغلي، رهبري تحول آفرين، عدالت سازماني، حمايت سازماني، شخصيت، معنويت، جو سياسي حاكم بر سازمان ها، نگرش و متغيرهاي جمعيت شناختي پرداخته ميشود.
تعداد بازدیدکنندگان امروز 246 تعداد بازدیدکنندگان دیروز 768 تعداد کل بازدیدکنندگان تا امروز 2582422 تعداد کاربران بر خط 6 تعداد کاربران لاگین بر خط 0
کلیه حقوق این پایگاه متعلق به دانشگاه آزاد اسلامی واحد مبارکه می باشد..
Powered by DorsaPortal